8 načinov za merjenje ROI v oblaku

Združenje Open Group, v katerem sodelujejo številni ponudniki spletnih storitev, je objavilo priporočilo nabora kazalnikov, s katerimi naj bi podjetja lažje ocenjevala povrnitev investicij v storitve računalništva v oblaku, predvsem v primerjavi z običajnimi storitvami IT, tipično v lastni režiji.

MonitorPro

Glavno sporočilo združenja je predvsem v tem, da je pri ocenjevanju investicij potrebno vrednotiti celoten spekter dejavnikov, ne zgolj otipljivih, pretežno tehničnih razlogov za prehod na storitve v oblaku. Ko je gre za računalništvo v oblaku, danes marsikdo dobi vtis, da so v ozadju predvsem neskončno zmogljive spletne storitve s poljubno količino prostora, ki jih plačujemo le po dejanski porabi. Uporabniki na te storitve gledajo tudi precej abstraktno, saj niso povezane s specifičnimi lokacijami in napravami. Podjetjem ni potrebno tako natančno načrtovati potrebe po storitvah, prav tako se lahko sproti odločajo o želenem nivoju. Za končne uporabnike pa je pomembno to, da lahko storitve uporabljajo praktično povsod, kjer je internetna povezava.

 

Toda združenje meni, da je tak pogled, ki obravnava predvsem vidike zmogljivosti in utilizacije (znameniti graf, ki ga je prvi objavil Amazon Web Services), le polovica celotne zgodbe računalništva v oblaku, zato predlagajo še osem kazalnikov, ki jih velja upoštevati pri odločitvah. Prvi se tiče hitrosti prehoda na storitev v oblaku ali odhoda iz nje. V poslovnem svetu lahko pri tovrstnih storitvah zagotovimo prehod precej hitreje kot pri IT-sistemih v lastnem okolju. Obenem pa je tu potrebno paziti na pasti in razumeti politiko posameznega ponudnika storitev.

 

Drugi kazalnik je možnost optimizacije stroškov lastništva. Pri storitvah v oblaku je mogoče raven in vsebino storitve precej bolj dinamično spreminjati, tako rekoč prilagajati vsakemu uporabniku. V tradicionalnem IT-okolju je to precej težje, tako zaradi interne politike kot stroškov minulih investicij, ki se morajo še povrniti. S storitvami v oblaku je tipično hitrejša tudi vzpostavitev za uporabnike, ki ne zahteva ljudi in sredstev v lasti podjetja.

 

Zaradi vsega tega lahko stroški storitev v oblaku tesneje sledijo trenutnemu dogajanju v poslovanju podjetja in se sproti prilagajajo rasti ter prihodkom. Poslovni uporabniki cenijo možnost nadzora nad maržami, zato so variabilni stroški tu velika prednost. Možnost dinamičnega prilagajanja storitev omogoča tudi hitrejše prilagajanje novim, recimo, pilotskim projektom, ki bi sicer dobili IT-podporo prepozno in ob prevelikih stroških.

 

Storitve v oblaku poleg tega nudijo večje možnosti za spoštovanje skladnosti z zakonskimi in okoljevarstvenimi normami ter hitrejše prilagajanje le-tem. Pri odločitvah je smiselno upoštevati tudi bolj dinamične izrabe zmogljivosti. V podjetjih se pogosto srečujejo s težavami zaradi pomanjkanja, občasno pa tudi zaradi presežka (stroška) zmogljivosti. Avtorji poudarjajo, da storitve v oblaku pogosto omogočajo razvoj novih poslovnih znanj in sposobnosti, ki so v današnjih časih vse bolj potrebni.

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar PRO letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?