Poslovna vrednost mobilnosti

Zanimivo je spremljati, kako mobilne naprave pravzaprav danes curljajo v poslovno okolje. Običajno prihajajo skozi stranska vrata, ponekod celo nekoliko na skrivaj. Poslovneži, ki so zunaj službenega časa tudi potrošniki, so jih pač začeli uporabljati in si zaželeli, da bi jim pomagali tudi v poslovnem okolju.

Vladimir Djurdjič / MonitorPro

Težava je v tem, da nove mobilne naprave aktivno podpirajo le redke interne informacijske službe v podjetjih. Precej bolj pogosto nanje gledajo kot na nepotrebno nadlogo ali celo varnostno tveganje. Prav to pa je obnašanje, ki ga Gartner in druge analitske družbe močno odsvetujejo. Ignoriranje prihoda mobilnih naprave je za podjetje večje tveganje kot pa vsaj minimalna aktivna politika glede tovrstnih naprav.

 

Kaj uporabljati – telefon, tablico ali kar oboje? V praksi se bo najbrž pokazalo, da je pravi odgovor zadnji.

 

Razhajanja se začnejo že pri tolmačenju, kakšno dodano vrednost v podjetju predstavljajo mobilne naprave, kot so tablični računalniki ali pametni telefoni. Težko je na primer mobilnim napravam neposredno pripisati, da bomo z njimi dobili nove stranke ali posel, čeprav v določenih primerih to drži. Bolje je razmišljati na ta način, da mobilne naprave lajšajo delo in dostop do podatkov uporabnikom, zlasti tedaj, ko ti niso na sedežu podjetja, ampak na terenu, pri stranki, v tujini. Pomena pravočasnega dostopa do podatkov in posredovanja le-teh najbrž ni treba nikomur posebej razlagati.

 

Danes, ko smo šele na začetku novega obdobja, je vse prednosti mobilnosti težko razložiti, še težje sprejeti. Pa vendarle se lahko zgledujemo po korakih, ki so se že zgodili. Pred leti je bila velika debata okoli pomena in potrebe po potisni pošti na pametnih telefonih. Danes se zdi, da je to nekaj povsem običajnega in na marsikaterem delovnem mestu celo nujnega. Če se ozremo na nekoliko bolj specifična področja rabe, kot so ambulantna prodaja, popis števcev, inventura zalog in osnovnih sredstev ter podobne specialistične rešitve, tovrstne rešitve poznamo že vrsto let. Toda njihova vrednost in pomen sta ostala omejena na ozka področja rabe, tako zaradi specifik kot razmeroma visokih stroškov lastništva.

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar PRO letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.