Službeni Facebook - Chatter

Chatter deluje podobno kot »običajna« družabna omrežja. Pred uporabo najprej oblikujemo svoj profil, kamor vpišemo podatke o sebi in o tem, kaj počnemo. Tudi nadaljevanje je podobno – v statusno vrstico lahko zapišemo, kaj počnemo, prosimo »ljudstvo« za pomoč ali naložimo datoteko, ki naj bi jo sodelavci pregledali ali komentirali. Osrednji del vmesnika pa zaseda »feed«, v katerega se steka vsa komunikacija. Poleg oseb s profili imamo v Chatterju na voljo še datoteke in skupine. To so skupine uporabnikov, ki medsebojno komunicirajo ali delajo pri skupni nalogi ali projektu. Datoteke pa lahko uporabimo v sporočilih ali jih delimo z ostalimi člani v skupini.

Robert Sraka / MonitorPro

Poleg skupin, ki jih določimo sami ali se jim pridružimo, je že privzeto na voljo skupina, v katero je vključeno celo podjetje. Sodelujočim v skupini dodelimo vloge: vlogo upravljavca skupine, vlogo, ki omogoča sodelovanje in komentiranje, ali pa zgolj vlogo opazovalca.

 

Z družabnim poslovanjem, lahko podjetja povečajo produktivnost »znanjskih delavcev« (knowledge workers) za dvajset do petindvajset odstotkov.

 

In v čem se Chatter razlikuje od Facebooka? Zasebnost podjetja je v preteklosti zagotavljal s tem, da se je moral vsak uporabnik prijaviti s svojim službenim e-naslovom in prek njega potrditi, da je res zaposlen v podjetju. Zdaj Chatter omogoča, da skupini določimo, ali lahko v njej sodelujejo tudi osebe zunaj podjetja, vendar so take skupine posebej označene. Prav tako so tudi polja za komentiranje v teh skupinah drugačne barve od običajnih, da zaznamo, da sodelujemo v komunikaciji, ki ni omejena le na notranje uporabnike. Oznake so zelo nazorne, zato se nam bo s Chatterjem le stežka zgodilo, da bi klepetali o zaupnih internih rečeh v skupinah, ki jih spremljajo tudi zunanji partnerji.

 

Poleg opisane komunikacije Chatter vključuje tudi možnost neposrednega sporočanja ter posebno rubriko s sporočili, ki so namenjena neposredni zasebni komunikaciji samo z eno osebo. Chatter je (za zdaj) brezplačno na voljo kot spletna storitev, kot aplikacija za osebne računalnike (Chatter Desktop) in za mobilne naprave.

 

Več funkcionalnosti podpira Yammer, ki naj bi ga uporabljalo več kot 200.000 podjetij in kar pet milijonov uporabnikov. V soju žarometov poslovne javnosti pa se je pojavil konec junija, ko je Microsoft objavil, da bo podjetje odkupil za 1,2 milijarde dolarjev. Storitev je na prvi pogled podobna Chatterju, vendar vsebuje nekatere dodatne možnosti. Tudi pri tem družabnem omrežju začnemo pri svojem službenem elektronskem naslovu. Z vsemi, ki imajo enako domeno elektronskega naslova, se takoj po prijavi povežemo v skupini »Celotno podjetje«. Potem ustvarimo skupine, pri čemer pa lahko vanje vključimo zgolj sodelavce iz istega podjetja.

 

Namesto posebnih skupin za sodelovanje zunaj podjetja uporablja Yammer koncept omrežij – vsaka skupina oseb, ki vključuje tudi sodelavce zunaj podjetja, je novo omrežje, znotraj omrežij pa lahko ustvarimo tudi skupine. Interno omrežje podjetja ima modre pasice, vsa zunanja omrežja pa rdeče, tako da je že iz barvne sheme razvidno, ali smo v notranjem ali zunanjem omrežju. Komunikacija teče znotraj skupin, pri čemer pa ima Yammer na voljo tudi orodja, kot so vprašalniki, pohvale, vprašanja in dogodki. Podobno kot pri Chatterju so tudi tu datoteke samostojna kategorija, Yammer pa loči med dokumenti, stranmi, uradnimi datotekami ter slikami in videi.

 

Yammer je na voljo v več različicah, od brezplačne, ki je omejena na 1 GB pomnilniškega prostora, do tistih bolj resnih, ki omogočajo več nadzora in večjo varnost. Za podjetja sta zanimiva dva paketa. Manjši vključuje do 50 GB prostora in stane pet dolarjev na uporabnika na mesec, večji pa omogoča številne integracijske možnosti, na primer povezavo z imeniki v podjetju ali omejitev dostopa za določene naslove IP, pa vse do integracije s SharePointom. Ta različica za večja podjetja stane 15 dolarjev na uporabnika na mesec, vključuje pa do 1 TB prostora.

 

V skupini »službeni Facebook« omenimo še storitev SocialCast. Tudi ta je podobna opisanima dvema, vendar v nekaterih podrobnostih bolj diši po Twitterju. Poudarek pri SocialCastu je na ljudeh – torej imeniku ter sledenju ljudem – in ne na sledenju posamezni diskusiji ali dokumentu kot pri drugih rešitvah.

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar PRO letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?