Nekaj slabih plati ITIL-a

ITIL postaja predvsem v Evropi vse bolj priljubljen okvir upravljanja IT-procesov. Leta uporabe so pokazala, da ob pametni uporabi priporočil ta delujejo in korenito izboljšajo delovanje IT-oddelkov in dvignejo kakovost storitev, ki jih dobavljajo odjemalcem. S tem se poveča zadovoljstvo uporabnikov, znižujejo se stroški, bolje se lahko načrtujejo naložbe, prihodki se optimizirajo. Učinkov je veliko, vsi niti niso omejeni le na IT-oddelek. Na tem mestu bi torej lahko zaključili in rekli, da je ITIL prava rešitev za vse ali pa vsaj za večino.

Davor Hvala / MinitorPro

 Ne bi pa bili povsem pošteni, če ne bi omenili, da je ITIL deležen tudi kritik. Večina se jih nanaša na dejstvo, da si ITIL lasti angleška vlada, zato ni prosto dostopen. Knjige, ki ga opisujejo, so relativno drage in jih ni moč najti v elektronski obliki na spletu. Usposabljanje zaposlenih in implementacija zahtevajo specifična izobraževanja, ki tudi niso poceni. Enako velja za certificiranje strokovnjakov. Poleg tega ostajajo določene neusklajenosti med ITIL-om in drugimi t. i. Service Management pristopi.

 

Ker so v jedru ITIL-a procesi, ga je včasih težko prilagoditi obsežnim IT-arhitekturam v večjih organizacijah, ki imajo svoje specifičnosti. Še posebej pa je praksa pokazala pomanjkljivosti pri povezovanju razvoja in izvajanja aplikacij (t. i. DevOps), kjer se s prijemi, kot je npr. okretno programiranje, poskuša skrajšati čase, ki so potrebni za razvoj aplikacij in njihov prenos v produkcijo.

 

ITIL je uporaben in zadeva deluje. Seveda ni v vsakem okolju enako dober, a ne smemo pozabiti, da je ITIL živ organizem, ki se neprestano razvija in dopolnjuje z novimi spoznanji. Izvedenih je bilo že več poskusov povezovanj med ITIL-om in nekaterimi drugimi procesnimi metodologijami. Dobre prakse bodo verjetno slej ko prej našle pot tudi v formalni okvir ITIL-a in v eni od naslednjih različic postale njegov sestavni del. To naj torej ne bo ovira temu, da že jutri naredimo prvi korak na dolgi in zaviti poti k izboljševanju IT-procesov. Na koncu nas namreč čaka lepa nagrada v obliki boljšega delovanja naših storitev ob zadovoljnejših zaposlenih, ki se bodo v delovnem okolju srečevali s precej manj stresa.

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar PRO letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.