»Stari« IT in novi izzivi

V marsikaterem podjetju ali druge vrste organizaciji, kjer se IT-oddelek leta ni dovolj prilagajal spremembam v okolju, lahko opazimo prepad med sedanjostjo in preteklostjo. Večinoma gre za večje organizacije, ki so tudi sicer bolj rigidne od manjših, poleg tega pa imajo tudi večje IT-oddelke, ki jih je težje spreminjati. Taki oddelki imajo sami toliko zaposlenih kot večina manjših slovenskih podjetij, zato so tudi izzivi, s katerimi se v takih okoljih srečujejo, drugačni, zahtevnejši.

Davor Hvala / MonitorPro

 Naj na začetku pojasnimo, kaj mislimo s »starim« IT. Seveda ne gre tu niti za starostno strukturo zaposlenih (čeprav se da opaziti nekatere korelacije med tem in delovanjem organizacije) niti ne za starost organizacije same ali opreme, ki jo uporablja. Predvsem gre za to, koliko sodobni so procesi in postopki, po katerih oddelek deluje. Tovrstna »starost« bo torej glavna tema tega prispevka. Ali lahko torej »stari« IT, ki je nastal pred 20 leti ali celo več in se po tem v svojem ustroju in delovanju ni veliko spreminjal, svojo funkcijo kakovostno opravlja tudi danes? Je lahko kos sodobnim izzivom?

 

Organiziranost IT-oddelkov je bila nekoč drugačna, kot je ali bi vsaj morala biti danes. V veliki meri je izhajala iz tehnoloških osnov, na katerih je slonela, poleg tega pa je bila seveda povezana tudi s siceršnjo organiziranostjo matične organizacije, katere del je ta oddelek bil. Če smo v zadnjih desetletjih lahko bili priče skokovitemu napredku tehnologije, pa tega nikakor ne moremo reči za poslovne procese in znotraj njih za IT-procese. Seveda to ne pomeni, da se poslovni procesi niso spreminjali in razvijali – nasprotno, tudi tu se je pojavilo kar precej novih pristopov in paradigem, ki pa so bili veliko manj navdušeno sprejeti in vpeljani kot nova tehnološka oprema. Vsaj del vzrokov za to gre verjetno iskati v tem, da je spreminjati poslovne procese veliko težje, kot kupiti in vpeljati novo opremo. Zahteva namreč drugačna, predvsem menedžerska znanja, veliko se je treba ukvarjati z ljudmi, to pa morda ni vsakemu vodji najbolj po godu, četudi bi moralo biti v samem središču njegovega delovanja.

 

Koliko so bila okolja uspešna pri uvajanju novosti v izvajanje procesov in pri spreminjanju načina svojega delovanja, lahko vidimo po tem, kako uspešno so izboljševala svojo produktivnost in konkurenčnost ter kako uspešna so bila na globaliziranem svetovnem trgu.

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar PRO letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.