Sodobni oddelki IT so usmerjeni v storitve

Nobena sprememba seveda ni enostavna in to velja tudi za organizacijske spremembe, kot to ve vsak, ki se je z njimi že kdaj spoprijemal. Še zlasti so zapletene take spremembe, ki spreminjajo načine delovanja, vpeljane in zapečene skozi leta in desetletja relativne nespremenljivosti, in ki obsegajo večje dele organizacije. Ne da bi podcenjevali organizacijske spremembe, ki se izvajajo v drugih oddelkih, pa ne bomo preveč v zmoti s trditvijo, da so spremembe organiziranosti v IT-oddelkih iz cele vrste razlogov še posebej delikatne in težavne. A to seveda ne sme nikogar odvrniti od tega, da jih izvede, če bo to pomagalo k izboljševanju položaja matične organizacije. Najslabše je, kadar se v strahu pred kompleksnostjo izzivov, ki so pred nami, nič ne stori in se še naprej životari v varljivem udobju znanega in preizkušenega.

Davor Hvala / MonitorPro

Ena od ključnih sprememb, ki jih je treba v IT-oddelku doseči, je hkrati tudi ena najtežjih. Gre namreč za spremembo miselnosti, to pa je vedno zelo težko. V sodobnem poslovanju ni več mesta za silosno organiziranost, kakršna je prevladovala nekdaj, ampak je treba na IT gledati s stališča storitev, ki jih oddelek ponuja poslovnim delom matične organizacije. Preklop na tovrstni storitveni pogled na IT pa je predvsem miselni proces, skozi katerega morajo vsi zaposleni, kar se za marsikaterega izkaže kot zelo težko. Žal za nekatere celo pretežko in taki tega prehoda nikoli ne naredijo.

 

Storitvena orientiranost oddelka IT ni samo vprašanje načina razmišljanja zaposlenih, pač pa ji morajo slediti tudi spremembe v organiziranosti in spremembe nekaterih načel pri razvoju predvsem programske opreme. T. i. storitveno orientirana arhitektura (SOA) je tukaj verjetno najboljša izbira, saj omogoča postopen in relativno gladek prehod, hkrati pa omogoča uporabo obstoječih rešitev ter zagotavlja dobro osnovo za prihodnost. Uporabnost obstoječih rešitev pomeni po eni strani to, da ni treba vse programske infrastrukture na novo napisati naenkrat, po drugi strani pa tudi omogoči zaposlenim lažje prilagajanje. Kar se tiče zagotavljanja dobre osnove za prihodnost, pa seveda velja, da lahko pri tem govorimo le o veliki verjetnosti, da bo tako, saj nihče ne more predvideti, kako bo IT videti čez 20 ali 30 let.

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar PRO letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?